Pages

Thursday 28 June 2012

Perlukah Aku Menulis?


Mencari Ilham Dibawah Pelangi~

Hari demi hari, masa berganti masa. Hati aku semakin berat dan kian berdebar-debar.

-----

"Kau tak mahu menulis cerita superhero?"
"Perlukah?"

"Bukankah ini minat kamu? Menjadi seorang penulis dan berkongsi fantasi kamu?"
"Menjadi penulis memang ada. Tetapi tak pernah aku fikirkan untuk berkongsi cerita ini."

"Kalau begitu, mulakan sahaja. Tak perlu risau akan kualiti dan tak perlu tunjukkan kepada sesiapa andai rasa tidak bersedia. Tetapi tulislah dahulu menulis dan simpan sehingga tiba masanya. OK?"

Aku hanya mendiam dan selepas itu mengangguk tanda setuju.

"Alhamdullilah. Tak perlu lagi aku menanggung lagi perasaan resah tentang kisah ini lagi. Kan senang kalau kita settle hal ini awal-awal." :)

-----

Aku tersenyum dan mula terfikir samada ingin membuka blog baru untuk penulisan ini.

p/s: Perbualan ini hanyalah antara aku dan diriku yang satu lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...