Pages

Tuesday 4 August 2015

Hello Watashinonikki | 私の日記

Hi guys. I'm back~

Empat haribulan lapan, tahun dua ribu lima belas | 04 Ogos 2015

Jika diikutkan tarikh terakhir aku menulis blog ini, dah 3 tahun lebih aku membiarkan blog peribadiku ini terbiar begitu sahaja. Kadang kala hati aku terdetik untuk menulis, bukan sedikit perasaan rindu itu, agak kuat juga, tapi tetap aku biarkan dek kerana kesibukan dalam menempuhi hidup aku.

After 3 year. What happened to me?

Jika diikutkan tarikh terakhir blog ini ditulis, masa itu aku masih lagi seorang pelajar tadi dan sedang menjadi latihan industri di iPerintis (sekarang dikenali sebagai Petronas ICT). Dah lama. Dah macam-macam perkara berlaku dalam tempoh 3 tahun ni. Kalau nak ulas satu-satu, mana nak ingat. Kalau ingat sekalipun, ambil masa bertahun juga lah untuk diceritakan semua. Fuh.. Memang kerja gila.

Dipendekkan cerita, inilah yang berlaku sepanjang masa aku tidak menulis.

  • Tamat latihan industri di iPerintis
  • Kembali ke TATiUC untuk Final Year Project
  • Sertai Pertandingan Kemahiran Malaysia
  • Bla bla bla.. (sebab tak ingat)
  • Balik kampung
  • Jadi budak jaga Cyber Cafe
  • Temuduga di Petaling Jaya
  • Dapat kerja tapi tahan 2 minggu sahaja
  • Balik kampung balik
  • Temuduga di Putrajaya
  • Diterima kerja sementara di Kementerian Pelajaran, Parcel E
  • Berkenalan dengan kawan-kawan yang comel dan sweet
  • Dapat kerja kat Hewlett Packard
  • Berpeluang jumpa Kwang Soo (Running Man) secara live
  • Diserap masuk jadi pekerja tetap di HP
  • Berkahwin
  • Dapat anak
  • Berpindah ke Seri Kembangan
Yang paling penting sekali, ramai kawan-kawan aku yang dah berkahwin juga. Menandakan umur aku yang kian meningkat. Ini bukan lagi zaman kawan dapat awek baru, tapi zaman kawan kawin dapat anak baru. Hehehe

Fuhh...

Cukup sampai kat sini untuk hari ni. 3 tahun tidak menulis membuatkan aku jadi kekok. Insyaallah dalam masa terdekat, blog ini akan kembali ditulis.

:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...